www.nutritie-slabire.ro

pentru un stil de viata sanatos, stilul Wellness

Sanatate, Frumusete, Silueta

prin Nutritie Inteligenta

Tell a Friend Follow us ! Nutritie-Slabire este pe Facebook ! Nutritie-Slabire este pe Twitter ! RSS Nutritie-Slabire

Ghidul Culinar

pentru slabire si mentinere

pentru scaderea sigura in greutate si mentinerea indelungata a rezultatelor

Despre grasimi

Grasimile din alimentele pe care le consumi ingrasa ! In timp ce prea mult din orice tip de grasime te poate face sa castigi in greutate, mici cantitati de anumite grasimi sunt necesare pentru o sanatate buna.

Aceste grasimi "mai bune" se numesc grasimi polinesaturate si mononesaturate. Grasimile polinesaturate se gasesc in uleiurile vegetale, cum ar fi cele de cereale, soia, susan. Grasimile mononesaturate se gasesc in masline, ulei de arahide si avocado. Poti manca zilnic mici cantitati din aceste grasimi "mai bune".

Grasimile saturate, numite uneori "grasimi rele", sunt in carne, slanina, produse lactate, margarina, unt de arahide procesat. Toate grasimile "rele" trebuiesc evitate, pentru ca afecteaza sanatatea sistemului cardiovascular.

Mancare sanatoasa

Iata cateva sugestii practice pentru reducerea consumului de grasimi.

Mananca zilnic:

Carne alba de pui sau curcan, Carne de manzat (vitel) slaba - fiarta sau gratar, Carne slaba de porc fiarta sau gratar, Peste slab – fiert sau gratar (cod, merlucius), Fructe de mare, Albus de ou, Lapte degresat, Lapte de soia, Iaurt degresat, Branzeturi fara grasimi, Produse de soia fara grasimi, O lingurita de ulei de masline pe zi

Despre carbohidrati

Cuvantul "carbohidrati" este un termen dat de nutritionisti pentru amidon si zahar. Noi trebuie sa mancam anumite cantitati de carbohidrati, pentru ca ei furnizeaza calorii si produc energie in corp.

Exista 3 tipuri majore de carbohidrati: complex, rafinat si simplu.

Carbohidratii complexi sau concentrati sunt singurii, pe care trebuie sa-i consumam pentru o sanatate buna. Ei contin putine grasimi, desi sunt bogati in vitamine, minerale si fibre (cerealele, painea integrala, faina integrala, orezul brun, fasolea, mazarea, lintea).

Carbohidratii rafinati includ painea alba, orezul alb, malaiul grisat, pastele fainoase, grisul, prajiturile, fursecurile, placintele, cozonacul si deserturile crocante. Este bine sa eviti aceste tipuri de carbohidrati, pentru ca sunt bogate in calorii si sarace in elemente nutritive esentiale.

Carbohidratii simpli sunt cunoscuti ca "zaharuri". Unii carbohidrati simpli sunt buni de mancat - fructe proaspete sau cantitati mici de suc de fructe. Alti carbohidrati simpli trebuiesc evitati in timpul programului de slabire, cum ar fi: zahar alb, caramele, miere, bomboane, jem, jeleu, lichiorul, bauturile carbogazoase dulci.

Este usor sa depasesti limita admisa in programul de slabire de carbohidrati rafinati si simpli. Numarul de calorii consumate sunt foarte importante in slabire, de aceea este mai bine sa limitezi consumul acestor alimente.

Legume - fructe

Legume - fructe

Mananca zilnic:

Faina de secara, ovaz, graham, Cereale neindulcite, Tarate, Orez brun, integru, Fasole verde sau uscata, linte, mazare, Legume proaspete sau congelate, mai ales salata verde, rosii, varza rosie, ardei, Verdeata, ceapa, usturoi, Fructe proaspete sau congelate, Jeleu fara zahar, Floricele fara ulei, Mamaliga din faina integrala de porumb, Porumb.

Mai multe detalii despre "Ghidul culinar" veti gasi in coletul cu produsele comandate.

Fiecare program livrat clientilor va fi insotit de informatii detaliate pentru modul de consum, astfel incat dvs. sa aveti toate informatiile necesare pentru a obtine slabirea dorita si mentinerea greutatii.